Ως
γνωστόν έχουν ήδη εγκριθεί από το ΚΣΜ τα οργανογράμματα των υπουργείων,
μεταξύ των οποίων και αυτό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) [http://www.ydmed.gov.gr/?p=4741].
Μια
πρώτη παρατήρηση που μπορούμε να κάνουμε είναι ότι το βασικό του
χαρακτηριστικό, δηλαδή ο περιορισμός των υπηρεσιακών μονάδων, δε
σηματοδοτεί από μόνο του δραστικές αλλαγές στη λειτουργία του Δημοσίου.
Στα
θετικά σημεία μπορεί να εντάξει κανείς το γεγονός ότι παύει να υπάρχει
πια η έννοια της Κεντρικής Υπηρεσίας και αναδεικνύεται η έννοια της
Γενικής Γραμματείας (ΥΠΑΙΘΠΑ, Παιδείας, ΔΒΜ κλπ) που ελπίζουμε να φέρει
και ενιαία αντιμετώπιση ως προς τον τρόπο αξιοποίησης του ρόλου των
εκπαιδευτικών σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του Υπουργείου.
Σε
κάθε περίπτωση, στα πλαίσια του διευρυμένου ρόλου των εκπαιδευτικών,
κρίνουμε ότι παραμένει επίκαιρο το αίτημα για τη συνέχιση της
διαδικασίας αποσπάσεων εκπαιδευτικών και μάλιστα σε ένα νέο πλαίσιο, που
θα προβλέπει - μεταξύ άλλων - και περιγραφή θέσεων που δύναται ή είναι
απαραίτητο να καλυφθούν με απόσπαση εκπαιδευτικών.
Η
περιγραφή θέσεων προϋποθέτει την καταγραφή των συγκεκριμένων
υπηρεσιακών αναγκών που, με βάση τη στοχοθεσία της, καλείται κάθε
υπηρεσιακή μονάδα να θεραπεύσει, ώστε κατ’ ακολουθίαν αφενός να
προκύπτει ο αναγκαίος αριθμός υπαλληλικών θέσεων, αφετέρου να
προσδιορίζονται, κατά τρόπο αφηρημένο, οι απαιτήσεις κάθε θέσης. Εκ των
ανωτέρω συνάγονται τα προσόντα που πρέπει να κατέχει ο πλέον κατάλληλος
για την κάλυψη της συγκεκριμένης θέσης υπάλληλος.
Ενόψει
λοιπόν της φημολογούμενης διανομής ερωτηματολογίου περιγραφής θέσεων
και της συμμετοχής όλων των υπαλλήλων στη συμπλήρωσή του [http://www.ydmed.gov.gr/?p=4839]
(και παρόλο που το αρχικό χρονοδιάγραμμα έχει ήδη εκπνεύσει), σας
καλούμε όπως το συμπληρώσετε με υπευθυνότητα, δίνοντας έμφαση στα
εκπαιδευτικά (τονίζοντας π.χ. την αξιοποίηση διδακτικής εμπειρίας) ή τα
υπόλοιπα αυξημένων τυπικών προσόντων χαρακτηριστικά της θέσης σας.
Παράλληλα, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητες δράσεις ανατραφοδότησης και
συνεργασίας, ώστε αυτά να συμπληρωθούν με την καλύτερη δυνατή
ομοιογένεια και επιστημονικότητα.
Επί τη ευκαιρία σας ενημερώνουμε ότι έχουμε ζητήσει στοιχεία από τις αρμόδιες υπηρεσίες για τον πραγματικό –κι όχι τον κίβδηλο που κάποιοι εντέχνως εμφανίζουν στα ΜΜΕ- αριθμό των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε όλο το φάσμα των Φορέων, ώστε να μπορέσουμε να συγκροτήσουμε την τελική μορφή της πρότασή μας στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ σύντομα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου